martes, 29 de octubre de 2013

''Escribirte con un@ pres@ polític@ y romper el hielo cuesta, ¡pero merece la pena!''

tomado de PRES.O.S.


Escribirte con un@ pres@ polític@ y romper el hielo cuesta, ¡pero merece la pena!

Escribir a los presos. Una acción que aparentemente es fácil de realizar. Pero no. NO lo es, porque resulta que todos tenemos miedo. Todos, y quien diga que no, miente. A todo el que se plantea el tema con un mínimo de seriedad le asaltan inmediatamente las dudas: como sabes que no hay privacidad y que tu carta la van a leer y fotocopiar antes de entregársela al preso (tenlo por seguro) pues te da algo de reparo.

Y está muy justificado ese temor, porque sabes que al hacerlo pasas a formar parte del honorable club de los que no tragan con el sistema, y de los que, conscientes de ello, dan el paso de actuar, y de hacerlo además poniéndose en contacto con la vanguardia política de los inconformistas y de los luchadores. Es, por así decirlo, tu entrada pública y oficial en ese club. Y como tal, es lógico que todo el mundo que lo hace se plantee sus consecuencias, como debe hacerse en toda decisión libremente tomada.

Cuando se da el paso y un@ se pone a escribir, la primera carta yo diría que es la más difícil. Empiezas a pensar: “Por San Lenin bendito, y qué le digo, y cómo, qué le cuento y qué no, estaré siendo cargante, hasta qué punto puedo especificar las cosas teniendo en cuenta lo enfermita que está la libertad de expresión en este país”..., y un sinfín de detalles de esos rondan tu mente.
Pero cuando te decides y empiezas, amigo, ya no hay quien te pare. Le haces ver tus motivos solidarios por los cuales le escribes, y un montón de cosas más: le haces partícipe de tu vida, le cuentas quién eres, le mantienes informad@ de lo que se cuece en la calle, ...
Pero lo que no se puede describir con palabras es lo que sientes cuando te llega su primera carta. Se te acelera el corazón, notas en ese preciso momento que ha valido la pena el empezar a escribir por encima de mil dudas y temores, y te lanzas con una fiereza y curiosidad desbocadas a leer el texto.
Y es entonces, es ahí cuando sientes que efectivamente vale la pena escribirles. “Cómo no he empezado antes!”, te dice tu conciencia. Tus expectativas se ven completamente satisfechas, y entiendes que si ell@s han elevado su compromiso hasta entregar su vida por la causa obrera y popular, por la causa del comunismo, porqué no te vas a arriesgar tú a comunicarte con ellos. Es más. Sientes que el cartearte es un riesgo mínimo en comparación con el citado compromiso adquirido por ell@s.
Además, te sientes completamente bien porque constatas que has actuado acorde con lo que te pedía hacer tu conciencia.
De ahí en adelante, las cartas siguientes se asemejan mucho a una correspondencia con cualquier otra persona, teniendo en cuenta eso sí las trabas de tiempo que ocasiona el sistema penitenciario con sus retenciones y comprobaciones, siempre en nombre de la democracia, de la libertad de expresión y de la seguridad, por supuesto.
Yo, lo digo de verdad, nunca me he sentido más pleno que cuando les escribo y me contestan, por encima de mil trabas burocráticas en forma de limitaciones, aislamientos, intervenciones, retenciones, ...
Y por otra parte, el que les escribamos tiene una importancia capital, porque les demostramos a l@s carceler@s y director@s de los centros penitenciarios de turno, que por encima de lo que ell@s pretenden, para nada los pres@s están solos, para nada consiguen librarles del calor y cariño del pueblo, que tanto se han ganado y merecen.
NO. Jamás estarán solos. Porque mientras haya represión, explotación, habrá lucha, y por lo tanto vanguardia organizada. Y en tanto haya represión contra esa vanguardia, habrá elevación de la conciencia del pueblo, y en consecuencia más y más deseos de comunicarse con los que sin preguntarnos qué pensamos o cómo, lucharon, luchan y lucharán por nuestros derechos.
¡Rompe su aislamiento! Escríbeles, que sientan el cariño del pueblo! Carceler@s, director@s de prisiones, enteraros, ¡no están ni estarán solos nunca!.

J.

domingo, 27 de octubre de 2013

Comunicado de solidaridad con los cuatro acusados de pertenecer a Resistencia Galega (ESI taldea)

Comunicado de solidaridad con los cuatro acusados de pertenecer a Resistencia Galega

Desde ESI taldea nos solidarizamos con los cuatro militantes independentistas galegos (Eduardo Vigo, Roberto Rodríguez, Antón Santos y María Osorio) condenados la semana pasada por "integración en organización terrorista".
Esta actuación represiva y condena desproporcionada (siendo condenados a penas de entre 10 y 18 años) la enmarcamos en la fascistización galopante que acomete el Estado español, junto con la que está dándose de igual manera en todos los Estados miembros de la Unión Europea.
De sobra saben lo que se les viene encima, y ahí hay que inscribir las reformas del código penal para que los manifestantes sean condenados por "terrorismo de baja intensidad", el castigo máximo a todo lo que se mueva, la criminalización de los movimientos sociales, de las plataformas de afectad@s por los desahucios...
No tenemos más que ver el cómo han sido condenados estos cuatro activistas: "integración en banda armada", cuando a lo largo de la sentencia no son capaces de describir qué es "Resistencia Galega", ni de fijar su dirección o estructuras, así como tampoco su funcionamiento, y tampoco son capaces de imputarles ninguna acción en concreto.
Incluso, alguno de los detalles reflejados en la sentencia moverían a risa, si no fueran reales y tan graves las condenas: catalogan de reunión orgánica de Resistencia Galega una reunión de tres amigos en un bar, aun reconociendo los policías que no pudieron oír la conversación.
De manera que nos encontramos ante algo inédito: se puede ser condenado en el Estado español por pertenecer a una "organización terrorista", sin que prueben que formas parte de la misma ni que hayas cometido acción alguna.
Esta forma de actuar, aunque pueda pretender reflejar fortaleza política, nosotros creemos que es más bien lo contrario. Saben que la gente es cada vez más consciente del carácter reaccionario de este Estado, que por eso se va a empezar a mover, y de ahí las reformas antes señaladas.
Hacemos un llamamiento a la clase trabajadora vasca y a las demás clases populares, y también a la juventud combativa, a que expresen su solidaridad con los acusados.


HERRI GALIZARRAREKIN ELKARTASUNA!

GORA INTERNAZIONALISMOA!


En Euskal Herria, septiembre de 2013,
ESI taldea

martes, 22 de octubre de 2013

Tommy McKearney (biografia)

Irlandar langileria eta bere askapen borroka jardunaldien informazioa (III)


-Militante irlandar gonbidatuaren biografia: Tommy McKearney

Tommy Mckearney Sei Konterrietako Lurgan hirian jaio zen tradizio errepublikar luzea zuen familia baten magalean. Bere bi aitonek IRAn egondakoak ziren, Irlandako Independentzia gudan parte hartu zutelarik.
Tommyk bere anaietako hiru galdu egin ditu Irlandako errepublikaren birbatasunaren eta ipar Irlandako komunitate irlandarraren duintasunaren defentsan zabalduriko askapen borrokan. Sean McKearney 1974eko maiatzaren 8an erori egin zen borrokan, prestatzen zegoen lehergailuak eztanda egin zionean. Padraig McKearney, 1983an beste 37 preso errepublikarrekin batera espetxetik ihes egitea lortu ostean, 1987an hil zuen britainiar armadako talde berezietako batek bere beste zazpi kiderekin batera. Kevin Mckearney 1992an erail zuen talde unionista batek familiaren harategian lan egiten zegoen bitartean. Bere osaba John McKearney, Jack bezala ezagututako, hiru hilabeteren buruan hil zen erasoan jasotako zaurien larritasunagatik. Ahizpak, Margaret Mckearneyk, lintxamendu sensazionalista eta mediatiko parapolizialaren biktima izan zen, burutu gabeko estradizio eskaera bat izan zuelarik 1975ean “Britainia handiko emakumerik arriskutsuena” izateagatik.
1971ko abuztuaren 9an, hain justu “internment” lege militar-diktatoriala indarrean jarri zen egunean, Mckearneyk bere “A level”-aren (batxilergo-selektibitate modukoa) emaitzak jaso zituen. Belfasteko unibertsitatean sartzeko ideia zuen baina lortutako emaitzek ez zioten sarrera bermatu. “Internment” legea “edalontzia gainezka egiteko tanta” bezala definitu zuen eta IRA probisionalean sartzea erabaki zuen, Ekialdeko Tyrongo brigadan kokatuz, taldeko nagusietako bat izanik 70 hamarkadaren erdialdean. 1977ko urriaren 19an atxilotu zuten Stanley Adams militarra hilik suertatu zen ekintza leporatuta. McKearney zazpi egunez izan zuten atxilotuta eta galdeketetan tratu txarrak jaso izana salatu zuen. Beranduago bizi osorako zigorra jaso zuen, 20 urteko kunplimenduarekin.
Tommy manten protestan eta garbiketa grebetan parte hartu zuen espetxean. Horrekin batera 1980ko gose greban ere, bere garaiko presokideekin. Gose grebari ekin aurretik honakoa adierazi zion bere gurasoei:
“Nire karta guztiak jarriko ditut mahai gainean. Gose greba burutzera noa. Hilko banintz, gustatuko litzaidake Roscommonera itzultzea eta aititeren ondoan hilobiratzea… Ez ezazue jendea zuengan eragiten utzi, zuen lagun bakarra Mugimendu Errepublikarra izango da. Hilko banintz familia ez dadila ezertaz lotsatu. Hilko banintz, nire bizitza borrokagatik eta hemen geratuko diren mutilengatik izango denaren jakitun izango naiz. Eta nire hiletan prentsak “ikus ezazue zelan uzten duen IRAk zuen semea hiltzen” esaten badu, honakoa esan baino ez duzue: “Nire semea irlandar gudari gisa eta ez britaniar kriminal baten modura hil egin da”. 53 egun eman zituen gose greban, urriaren 27tik abenduaren 18a bitartean eta medikuak esan bezala, ordu gutxi geratzen zitzaizkion bizirik gose greba bertan behera uzteko erabakia hartu zenean.
Tommy 1993an askatu zuten, bere zigorraren 16 urte bete eta gero. 2003 urtean BBC telebistak ekoiztutako “Life After Life” dokumentalean agertu zen. Gaur egun kazetari independente bezala aritzen da, Fourthwrite argitalpenaren arduraduna da eta Independent Workers Union of Ireland sindikatuko gidarietako bat, bere izaera militantea ezertarako galdu gabe eta etengabean bertoko mugimendu errepublikar eta sozialista zahar eta berriarentzat zalantzagabeko erreferente bat delarik.

''Historia de la clase obrera irlandesa'' (Peter Berresford Ellis)

Irlandar langileria eta bere askapen borroka jardunaldietako informazioa (II)


-Aurkeztuko den liburua: Historia de la clase obrera irlandesa (Peter Berresford Ellis)

AIPATU BEHARRA DAGO AURKEZPEN GUZTIETAN LIBURUA ESKURAGARRI EGONGO DELA

17 EUROTAN

Historia de la Clase Obrera Irlandesa Peter Berresford Ellisek idatzitako History of the Irish Working Class obraren itzulpena da, Hiru argitaletxearen erronka. Liburua Iker Herediak itzuli du modu bolondresean, obra gustuko izan zuelako eta bere esanetan horrelako materiala gaian interesa duenarentzat ahalik eta eskuragarrien egotea ez delako gauza batere txarra. Liburuan Keltiar klanen garaiak, lur sail handien ustiakuntzak antolaketa komunalarengan eragin zuen kaltea, Ingalaterraren inbasioak eta erresistentzia gudak, erlijio katoliko eta protestanteak historian zehar bete izan duten papera, terrateniente arrotz haundien aurkako Irlandako nekazal munduaren altxamendu eta antolaketa, lehenengo nazio askapenerako erakunde herrikoiak, Marx eta Engelsek eurekin izandako harremana, Dublingo Lock-out ospetsuan langileriak erakutsitako adorea, 1916ko altxamendua, Independentzia guda, II mundu gerran Irlandak izandako jarrera, Long Keshen 1981ean preso politikoek burututako gose greba… mende askoren zehar igarotako pasarteak biltzen dituen obra da hau, 525 orrietan kate oso baten katebegi ezberdinak lotzeari ekingo dion orri-meta. Ezaugarri komun batekin: langile eta herri xehearen masak dira protagonismo osoa dutenak hasieratik amaitu arte. Eurak eta eurek sortutako erakunde eta borroka eta altxamendurako adierazpen ezberdinak. Wolfe Tone, James Connolly, Markievicz kontesa, Jim Larkin, Bernadette Devlin, Bobby Sands,… bezalakoen biografiak eta historian bete izandako papera aipatzen da liburuan, askotan euren testu historiko eta garrantzitsuenen aipamen zuzenekin. Irakurketa zein kontsultarako erabili daitekeen ezinbesteko obra hau, Irlandako Mugimendu Sozialista Errepublikarraren formakuntza politikorako erreferentzia dela esan beharra dago.

Irlandar langileriaren eta nazio askapenerako borrokaren historiaren eta gaurkotasunaren inguruko jardunaldiak

Irlandar langileria eta bere askapen borroka jardunaldietako informazioa (I)


-Aurkezpena eta deialdiakIrlandar langileriaren eta nazio askapenerako borrokaren historiaren eta gaurkotasunaren inguruko jardunaldiak

Euskal Herria 2013ko udazkena

Datorren azaroaren lehen astebukaeran honako jardunaldietara gerturatzeko gonbitea luzatu nahi diogu Irlandako langileriaren egoeraren eta bere askapen borrokan interesa duen Euskal Herriko internazionalista eta iraultzaile orori;

Hiru argitaletxeak argitara emandako “Historia de la Clase Obrera Irlandesa” (Peter Berresford Ellis) liburuaren aurkezpena bere itzultzailearen eskutik egitearekin batera, Tommy McKearney irlandar borrokalari errepublikar sozialista izango dugu gurekin Euskal Herriko hainbat hiriburutan. Gure helburua gaur egungo Irlandako langileriaren bilakaeraz, egoeraz eta perspektibetaz gogoeta egitea da, bertoko “bake” akordioak eta geroko egoeraz, espetxean dirauten eta euren eskubideen alde borrokatzen dirauten atxilotu eta espetxeratutako preso politikoetaz, etab. ikuspegi oso bat eskeintzea lehen lerroko protagonista baten eskutik. Izan ere, Euskal Herrian Irlandako langileriaren askapen prozesuaren inguruan dugun informazioa eta iritzia mugatu samarra da orokorrean. Gaia internet bidez sakonkiago jarraitzen ez duenarentzat behintzat, IRAk eta Sinn Fein probisionalek ostiral santuko akordioak sinatu eta establishment-aren barruan aritzeko apustua egin zutenetik, usu, 6 konterrietako (Ipar Irlanda edo Ulster deitzen dutena) egoera “bake” prozesu baten logikara mugatzen dela pentsatzen delako gure herrian.


Urriak 31 osteguna, arratsaldeko 20etan:

Tommy McKearney adiskideari harrera ekitaldi xumea egingo zaio Portugaleten.


Azaroak 1 ostirala:

-Arratsaldeko 17:30etan, Gasteizeko Hala Bedin
(Kutxileria 93, Alde Zaharra).
Aurkezpena eta hitzaldia.


Azaroak 2 larunbata:

-Goizeko 11:00etan, Donostiako Antiguo auzoko gaztetxean
(Heriz pasealekuaren 28. zenbakian, Villa Alegria edo Gaztegune berrian, Lugaritz kultur etxearen ondoan).
Aurkezpena eta hitzaldia.

-Arratsaldeko 18:00etan, Bilboko Zirika Gunean
(Gatazka-Likiniano ohia, Ronda kalean, Alde Zaharrean).
Aurkezpena eta hitzaldia.


*Tommyk hitzaldia amaitzerakoan bertaratutakoek egin ditzaketen galdera eta ekarpenak ongi etorriak izango dira.

*Jardunaldiek sorturiko gastuei (hegazkin txartelak, bidesariak, erregaia, propaganda,…) aurre egiteko bono laguntza moduko egutegiak egongo dira eskuragarri salneurri sinbolikoan.

Errepublikar sozialista irlandar baten hitzaldiak Gasteizen, Donostian eta Bilbon (azaroaren 1 eta 2an)

IRLANDAR LANGILERIA
eta bere
ASKAPEN BORROKA

Azaroaren hasieran, Tommy McKearney errepublikar sozialista irlandarra (IRA probisionaleko militante ohia, Independent Workers Union of Ireland sindikatuko arduradunetako bat) izango dugu Euskal Herrian, Hiru argitaletxeak itzuli berri duen Historia de la clase obrera irlandesa (Peter Berresford Ellis) liburuaren aurkezpenetan hitz egiteko.

Deialdien, liburuaren eta gonbidatu irlandarrari buruzko informazioa hurrengo esteketan aurkituko duzue:



-Militante irlandar gonbidatuaren biografia: Tommy McKearney 

lunes, 21 de octubre de 2013

lunes, 14 de octubre de 2013

viernes, 11 de octubre de 2013

''Principios elementales y fundamentales de filosofía'' (Georges Politzer)

Georges Politzer nació en la húngara Nagyvárad (hoy la rumana Oradea) en 1903, donde se crió hasta que tuvo que abandonarla tras la caída de la República Soviética Húngara en 1919.
En Viena conocerá al padre del psicoanálisis Sigmund Freud, por el que será muy influenciado en sus trabajos psicológicos, entre los que se destacan su labor en la fundación de la Revista de Psicología Concreta y su obra Crítica de los fundamentos de la psicología (1927), considerada por los estudiantes franceses de la época como una introducción al psicoanálisis.
Previo a este último trabajo, se habría instalado en París en 1921 y se habría dedicado (destacadamente) al estudio de la filosofía en la universidad, trabajando después como profesor de la materia en varios institutos y fundando en 1924 la revista Philosophies junto con otros jóvenes (como Henri Lefebvre).
Tras los mencionados años centrados principalmente en la psicología, en 1929 se afilia al Partido Comunista de Francia, y empieza  a estudiar profundamente el marxismo.
Politzer fue uno de los profesores que fundó la Universidad Obrera de París en 1932, en la que se ocupó de la enseñanza del materialismo dialéctico.
La Universidad Obrera sería desmantelada tras la ocupación nazi de 1940. Politzer no tardará en pasar a la clandestinidad y formar parte de la Resistencia, y publica ese mismo año las revistas antifascistas L'Université Libre y La Pensée Libre. En 1942 será detenido, brutalmente torturado y fusilado.
De las anotaciones de sus clases del curso 1935-36 de la Universidad Obrera, uno de sus estudiantes resumiría las enseñanzas de Georges Politzer en el considerado ''manual elemental de filosofía'':


miércoles, 9 de octubre de 2013

''CHE nor izan zen?'' liburuxka, komandante gerrilariari buruzko hainbat idazkien bilduma (Donostiako Eskola Gorria)

Ernesto Che Guevararen (1928-1967) hilketaren 46. urteurrenean, gaur arratsaldean Donostiako Eskola Gorriak antolatutako Nor izan zen? jardunaldian komandate gerrilariari buruz eztabaidatzeko prestatu duen liburuxka blogean argitaratzen dugu, hainbat idazki biltzen dituena (jarraian aurkibidea eskeintzen dizuegu, textuen jatorrizko webguneetako estekekin; hala ere, liburuxka pdf formatu digitalean nahi duenak garkolektiboa@gmail.com gure helbidera eskatu dezake):




CHE
nor izan zen?


"Prefiero morir de pie que vivir arrodillado"


aurkibidea

-Crear muchos Vietnam

  Guevara, Ernesto: Crear dos, tres... muchos Vietnam (1967)

-Estratega de proyecciones mundiales
  Peredo, Inti: Mi campaña con el Che -capítulo II (Bolivia: país de vanguardia) (1969)

-Estudiante de El Capital
  Kohan, Nestor: Che Guevara, lector de El Capital (2003)

-Aventurista de izquierda

 Hoxha, Enver: El puño de los comunistas marxista-leninistas debe también golpearenérgicamente el aventurerismo de izquierda, como engendro delrevisionismo moderno (1968)



2013ko urria,
Donostiako Eskola Gorria

sábado, 5 de octubre de 2013

Fallece el general comunista Vo Nguyen Giap, héroe del Pueblo vietnamita

Ayer falleció el general Vo Nguyen Giap a la edad de 102 años, brillante estratega militar responsable de las victorias que liberaron a Vietnam de los colonialistas franceses y de los imperialistas yankis, y leal camarada del dirigente comunista Ho Chi Minh.

En el siguiente enlace os dejamos la biografía realizada por Antorcha que publicamos en nuestro blog hace dos años:




AGUR ETA OHORE, JENERALA!

viernes, 4 de octubre de 2013

Para el cantautor del pueblo colombiano Julían Conrado (Movimiento Bolivariano por la Nueva Colombia)

enviado por Amando venceremos


Del: Movimiento Bolivariano por la Nueva Colombia, la Patria Grande y el Socialismo
Para: el camarada cantautor del pueblo colombiano, Julián Conrado


Siento que mi pueblo sufre y que me necesita, me llama y voy porque no puedo hacer lo contrario, lo hago a conciencia y mis pasos son muy voluntarios, sólo me obliga el deber y eso es cosa bonita”. 
.- Julián Conrado


Abrazo fraterno desde todos los departamentos, ciudades, barrios, municipios y veredas bolivarianas de Colombia.

Hoy los y las militantes del Movimiento Bolivariano por la Nueva Colombia (MBNC), nos encontramos para trasmitirle nuestras más fieles palabras de combate,  aliento y hermandad; entendiendo la situación por la que usted pasa en estos momentos de prisión en Caracas Venezuela, tierra de nuestro libertador.

Es así que esperamos que en estos momentos de combate como lo son los de la prisión, continúe camarada, con guitarra en mano componiendo música con mucha vitamina bolivariana, de esa música que es canto popular que en cada tropel y acción nos alienta a continuar cargando la esperanza de la Nueva Colombia de “ollita a ollita”.

Cuánto quisiéramos Julián que hoy estuvieras por la Sierra Nevada cantándole a tu guerrilleada, como siempre lo hiciste, fortaleciendo la moral de la tropa, consolidando nuestra cultura Fariana que ya se hace hegemónica en universidades y barrios de nuestras grandes ciudades.

Y es por ese aliento en el combate, que su canto nos ha dado el ejemplo que se refleja en los nuevos Julián Conrado, que nacen en estas selvas de cemento, que nos encontramos en estas palabras que esperemos sean cruzadas con usted compañero cantor de nuestros sueños.

Hoy el Movimiento Bolivariano, le contamos camarada que cada vez se fortalece más, centenares de militantes ya cabalgan por las sendas de la construcción de la Nueva Colombia, el sueño de los comandantes Jacobo Arenas y Alfonso Cano lo estamos viendo florecer; ese sueño bonito de ese 29 de amor, hoy a la altura de una coyuntura nacional álgida y agitada,  lo demostramos en la fortaleza que tenemos en las masas, en los actos políticos y directos, por los cuales nos conduce el sueño del libertador Simón Bolívar y nuestra vida clandestina en todos los espacios de la vida cotidiana de cualquier colombiano.

Es por esto y por muchas más cosas que nos unen en el camino de la revolución, que somos reiterativos, reiterativos camarada (de antemano sabiendo que esta no es una simple palabra, sino que por el contrario está cargada de afectos) en que estamos junto a usted en este momento de combate, como siempre lo hemos estado con nuestros camaradas en dificultades, pues este es un elemento fundamental en el pensamiento bolivariano, el cual nos ha enseñado su canto.

Julián, estos jóvenes y viejos jóvenes bolivarianos, le enviamos este corto saludo como parte de victoria de su eterno esfuerzo por educar en humildad y sencillez  a nuestro pueblo, por ser de esos imprescindibles en las luchas populares por la liberación.

Camarada nos despedimos afectivamente de usted y de antemano esperamos su respuesta, que será recibida recíprocamente con ese amor que nos une a los que soñamos con una Colombia Nueva.

¡Ante el altar de la patria juramos vencer y venceremos!

 Desde los departamentos, ciudades, barrios, municipios y veredas bolivarianas de Colombia.

Movimiento Bolivariano Por La Nueva Colombia.

Estructura bolivariana cuatro (4) de Noviembre.

 Con afectos para nuestro camarada Julián Conrado, en Caracas, Venezuela.


03 de Octubre del 2013.

jueves, 3 de octubre de 2013

''CHE, un hombre nuevo'' (YouTube)

Bere hilketaren urteurrenean, Donostiako Eskola Gorriak prestatutako jardunaldian (Nor izan zen?), Ernesto Che Guevarari buruzko hurrengo dokumentala ikusiko da, komandante gerrilaria benetan ezagutzeko eztabaidari hasiera emateko:


CHE, un hombre nuevo


Tristan Baueren zuzendaritzapean

Universidad Nacional del Gral. San Martín eta INCAA (estatu argentinarra),
Centro de estudios Che Guevara eta ICAIC (Kuba),
eta Golem-ek (estatu espainola) koproduzitua
TVEren partaidetzarekin

(iraupena: 132')

miércoles, 2 de octubre de 2013

''Nor izan zen (Che)?'' (Donostiako Eskola Gorria)

Antiguoko gaztetxeko gazteriak berreskuratu nahi izan du iaz guk martxan jarri genuen Donostiako Eskola Gorria, formakuntza eta eztabaida iraultzailerako bilgune herritar eta euskalduna, asanbleario eta autogestionatua. Eta kurtso berriari hasiera emateko saiorako, Ernesto Che Guevara komandante gerrilariaren inguruan mintzatu nahi dute, bere hilketaren urteurrena dela eta:


Nor izan zen?

dokumentalaren emanaldia eta eztabaida

Antiguoko gaztetxean,

urriaren 9an, 18:00etan


Bertan ere, DEGk prestatutako CHE, nor izan zen? liburuxka eskuragarri egongo da, zeinetan komandante gerrilariari buruzko hainbat idazki jasotzen diren, komunista iraultzaile hau hobe ezagutzen saiatzeko.

Animatu, etorri eta eztabaidatu!



Donostiako Eskola Gorria

martes, 1 de octubre de 2013

Herriraren aurkako sarekadaren aurrean (ESI taldea)

Erabateko porrotaren bila





2013ko irailaren 30eko goizean, ETAk bere borroka armatua behin betiko amaitu zuen egunetik ia bi urteetara, Zutik Euskal Herria txostena inposatu zenetik lau urteetara... Auzitegi Nazionalak HERRIRAren aurkako sarekada bat antolatu du, Gestoras pro Amnistía eta Askatasunaren oinordekotzat joz. Operazio honek antolakundearen 18 militante atxilotu dituzte, hauetako 10 zuzendaritza nazionalaren bilkura batean Hernaniko egoitzan, hau ia egun oso batez miatu dutelarik, Bilbo, Gasteiz eta Iruñekoarekin berdina egiten duten bitartean. Baita ere, Twittereko 32 profil, Facebookeko 125 eta 38 webgune itxi ditu Guardia Zibilak.

Argi dago legedi espainola onartu eta estrategia politiko (huts) batean sartu badira ere Ezker Abertzale Berriaren Sortu (alderdia), Ernai (gazte antolakundea) eta Herrira (euskal preso politikoen eskubideen aldeko mugimendua) berriki antolatuak, errepresioa sahiesteko ez duela balio izan.

Sarekada berri hau Estatu espainolaren benetako helburua agerian utzi du: "cautivo y desarmado el Ejército Rojo" izan nahi du, eta Euskal Herri Langilearen erabateko mendetasuna eta humiliazioa. Hau ikusita, Estatuaren inolako ''eskuzabaltasunik'' ezin dezakegu espero urriko bi makroepaiketetan.

Urkulluren gobernuak (berriz ere) argi utzi du ze interesen zerbitzura dagoen. Bere bozeramaile Erkorekaren hitz faltsuen aurrean (''Operazioa atzera pauso bat da''), bere zipaioek gogorki kargatu izan dute Bilbon eta Hernanin, non zaurituen artean Amalur Mendizabal (Amaiur) aurkitu dugu, bere senatari identifikazioa behin eta berriz erakutsi badu ere.

Martin Garitanoren (Bildu) erantzuna, aldiz, harrigarriago (edo konsekuenteago) izan da: PP eta PSE-EEri leporatu dizkio operazioaren ardura, alderdi hauek Guardia Zibila beti babestu izan dutelako; eta segituan, PNVri eskua luzatu dio Gipuzkoa berri bat sortzeko, Euskal Herria berri bat. Ez ziren ba Urkulluren txakurrak atxiloketak eta miaketak egun oso batez babestu eta Herriaren erresistentzia azkenik odoletan zapaldu dituztenak, bere kide Amalur kasu nabariena izanda?

Herriraren aurkako sarekada hau bi gauza argi utzi dizkigu: Estatu espainolak Euskal Herri Langilearen borroka iraultzaileen erabateko porrota bilatzen duela; eta Ezker Abertzalea zuzendaritzak, aldiz, hau onartzeko prest dagoela bere fronte nazionala osatzeko, bere Estatu (burges) independentea lortzeko.

Egitate hauen guztien gainetik, Herriraren 18 atxilotuekin gure elkartasuna adierazi nahi dugu, eta guk bezala, gure irakurleei animatzen zaituztegu aste honetan zehar auzo eta herrietan aurrera eramaten ari diren mobilizazioetara parte hartzera, eta Bilboko manifestazio nazionalera joatera.


ATXILOTUAK ASKATU!

HERRIAK EZ DU BARKATUKO!

AMNISTIARIK GABE, BAKERIK EZ!



ESI taldea

Audiencia Nacional e policía reprimen o recibimento de Iolanda e Aurora (ex-presas políticas do PCE(r))

tomado de COMITÉ DE SOLIDARIEDADE cos presos e presas políticas


Audiencia Nacional e policía reprimen o recibimento de Iolanda e Aurora



Un forte dispositivo policial impediu onte a celebración do acto de recibimento previsto para as ex-presas políticas do Partido Comunista de España (reconstituído) Aurora Cayetano e Iolanda Fernández liberadas o pasado mes de xullo tras pasar once anos en prisión.
Pouco antes das 18:00 h a policía xudicial identificaba aos organizadores informándoos sobre a existencia dun Auto emitido polo Xulgado Número Cinco da Audiencia Nacional no que se prohibía expresamente a celebración de calquera acto que tivese como fin “a exaltación do terrorismo” o que en palabras da propia policía incluía berrar consignas en favor dos presos políticos ou da Amnistía.
Varias dotacións da policía nacional tomaron as coruñesas rúas do Orzán e San Andrés co obxectivo de amedrentar as persoas que se dirixían ao Bar Faluya. Ducias de persoas foron identificadas, incluso simples viandantes que descoñecían os motivos de semellante dispositivo policial. A presencia policial prolongouse durante máis de catro horas.
Malia todo, cabe subliñar que nin a Audiencia Nacional ni a policía conseguiron evitar que máis de cincuenta persoas se achegaran ao Bar Faluya para expresar persoalmente o seu afecto e simpatía a Iolanda e Aurora. Non houbo bandeiras, nin consignas… pero si moita indignación e sobre todo moita SOLIDARIEDADE que era, en definitiva, do que se trataba. Por iso podemos dicir que aínda que non puidemos facer o Recibimento destas loitadoras en liberdade, o Estado fascista, os seus xuíces e a súa policía non conseguiron acadar ningún dos seus obxectivos.